Vähittäiskaupan tuottavuuden ja kannattavuuden parantaminen

Kaupan tuottavuutta ja kannattavuutta voidaan parantaa suosimalla valikoimassa tuotteita, joiden varastokierto on korkea ja joiden tuotto on myyntikatelaskelman mukaan mahdollisimman korkea sekä hävikki vähäinen. Monenlaiset syyt voivat tehdä myynnin johtamisen haastavaksi mm:

  • vaihteleva kysyntä ja laajan valikoima,
  • digitalisaatio ja verkkokauppa,
  • ostojen ja myynnin epätasapaino sekä hävikki,
  • kampanjat ja tarjoukset,
  • tuoteryhmien väliset erot tulojen ja menojen kustannusrakenteessa sekä vaikea tuotteiden hinnoittelu
  • tuotteet ja myyntierät, joista aiheutuu tappiota.

SCM Myynnin analyysi ja SCM PriceWise analyysi tarjoavat myynnin johdolle ratkaisuja ja kehityskohteita, joiden avulla yrityksen liiketoiminta tehostuu ja asiakaspalvelu paranee. Tutustu tarkemmin SCM Best Practice soveluksiin vähittäiskaupalle tästä.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää, miten SCM Best Practice sovellukset voivat kehittää vähittäiskaupan liiketoimintaa ja kannattavuutta.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää